images.jpg
  • images.jpg
  • دیه.jpg
  • pic-2 (2).jpg

دانستنی های بیمه ای

** قانون انتقال تخفیف بیمه ثالث به فرد** مطابق قانون در سال 1399، چنانچه فردی به هر نحوی تخفیف بیمه ثالث خود را به شخص دیگری خارج از دایره اعضای درجه یک خانواده‌ منتقل کند، مجرم شناخته می‌شود. در صورت فوت صاحب خودرو نیز تخفیف بیمه اتومبیل به وارث یا یکی از وارثان و نماینده قانونی او قابل انتقال خواهد بود. تا پیش از این، بعد از فروش خودرو باید با تخفیف‌های بیمه ثالث آن هم خداحافظی می‌کردید. چرا که بیمه‌نامه ماشین به خریدار جدید آن انتقال داده می‌شد. اما در حال حاضر و پس از اجرای قانون «انتقال تخفیف به فرد»، پس از خرید خودرو به راحتی تخفیف‌های بیمه شخص ثالث‌تان را به خودروی جدید انتقال بدهید. البته انتقال منوط به رعایت شرط‌هایی است که حتما باید در نظر گرفته شود. شروطی مثل: 1) کاربری خودرو همانند خودروی قبلی باشد مورد مثال خودرو سواری فقط به خودرو سواری قابل انتقال میباشد. 2) خانواده درجه1 اعم از: همسر-فرزندان-پدر-مادر
خلاصه

اگر میخواهید دانش بیمه ای خود را افزایش دهید با ما همراه باشید


توضیحات

** قانون انتقال تخفیف بیمه ثالث به فرد**

مطابق قانون در سال 1399، چنانچه فردی به هر نحوی تخفیف بیمه ثالث خود را به شخص دیگری خارج از دایره اعضای درجه یک خانواده‌ منتقل کند، مجرم شناخته می‌شود. در صورت فوت صاحب خودرو نیز تخفیف بیمه اتومبیل به وارث یا یکی از وارثان و نماینده قانونی او قابل انتقال خواهد بود.
تا پیش از این، بعد از فروش خودرو باید با تخفیف‌های بیمه ثالث آن هم خداحافظی می‌کردید. چرا که بیمه‌نامه ماشین به خریدار جدید آن انتقال داده می‌شد. اما در حال حاضر و پس از اجرای قانون «انتقال تخفیف به فرد»، پس از خرید خودرو به راحتی تخفیف‌های بیمه شخص ثالث‌تان را به خودروی جدید انتقال بدهید. البته انتقال منوط به رعایت شرط‌هایی است که حتما باید در نظر گرفته شود. شروطی مثل:
1) کاربری خودرو همانند خودروی قبلی باشد مورد مثال خودرو سواری فقط به خودرو سواری قابل انتقال میباشد.
2) خانواده درجه1 اعم از: همسر-فرزندان-پدر-مادر


*** مدارک مورد نیاز جهت انتقال تخفیفات بیمه ثالث ***
بیمه گذار محترم در صورتی که از میزان دقیق تخفیفات آگاهی نداشته باشیدو بخواهید تخفیفات بیمه ثالث خودرو قبلی را به خودرو جدید منتقل کنید باید پیش از مراجعه به دفاتر بیمه به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید و برگه تاریخچه پلاک را تهیه نمائید. بعد از این کار می‌توانید با مراجعه به شرکت بیمه میزان تخفیفات مشخص شده الحاقیه انتقال تخفیفات را دریافت کنید. نیاز است تا با در دست داشتن مدارک لازم (برگه تاریخچه پلاک ،درخواست کتبی بیمه گذار،کپی کارت خودروی قبلی، اصل و کپی برگه اسقاط خودرو قبلی در صورتی که اسقاطی باشد، اصل و کپی برگ سبز خودرو، بیمه‌نامه خودروی جدید) به شعبه مورد نظر شرکت بیمه مراجعه کنید و کار انتقال تخفیفات را به پایان برسانید.